Michael Jackson memorial 7/7 2009

Inlägget publicerat: 2009-12-19 Klockan: 14:31:54

Först lite frågor som vanligt.

Vart var alla nära vännerna?
Ser vi några riktiga tårar? Varför använder alla solglasögon?
(Paris tal tänker ni säkert på, ja jag vet. Det är så vackert och sorligt, bryter fortfarande ihop varje gång jag ser det. Men vi måste iallafall ha i åtanke att Michael har faktiskt sagt att hon vill bli skådespelerska och att hon är jätte duktig. Paris tal beskrivs mer i videorna nedan.)
Varför ser barnen så fruktansvärt uttråkade ut?



Varför är texterna ändrade i vissa låtar?

Jermaine ändrade texten två gånger i smile - texten går "Light up your face with gladness
hide every trace of sadness
", Jermaine sjöng "Light up your face with sadness hide every trace of gladness." Och där texten ska vara "although a tear may be ever so near" - där sjöng han "over the years you'll be ever so near"

Och i Will you be there, i det underbara fina talet i slutet av låten säger Michael (i riktiga versionen)
"And my confessions
In my anguish and my pain
through my joy and my sorrow
"

På minnesstunden säger han istället
"And my confessions
In my anguish and my painS
through my joy and my sorrow
"

(jag tror att alla dessa små detaljer är för att fansen ska veta, men för folk som inte är så insatta så verkar allt helt normalt...)

Och inte att glömma, texten som visades i bakgrunden i slutet "I'm alive and I'm here forever".



Jag tänkte också ta och dela med mig av lite bilder från efter minnesstuden - enligt mig ser alla lite för glada ut...






Ni ska få se lite videor också, det beskriver situationen bättre!



Denna del var tyvärr inte tillåten att lägga in bloggar och liknande men här har ni länken ialllfall: http://www.youtube.com/watch?v=KeKFQ8ugeTA

Kommentarer
Postat av: Benny

Väldigt bra skrivet och mycket intressanta frågeställningar.

2009-12-19 @ 20:18:35
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Michael lover<33333333

Ja det verkar ju som att Michael med flit har lämnat en massa ledtrådar...

Jag såg aldrig dom sakerna när jag kollade på minnescermonin på tv, men när man kollar så här i efter hand så ser man ju en massa saker...

2009-12-19 @ 22:32:47
URL: http://michaeljacksonblogg.blogg.se/
Postat av: Benny

Svar till Elin: Ingen orsak och ja, jag vill gärna tro att han gör det :)

2009-12-20 @ 01:23:23
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: victoria

länge leve vår älskade kung!!

2009-12-20 @ 15:52:34
URL: http://pearlsofglass.blogg.se/victoria
Postat av: rebbie

åh, Paris tal.. shit. jag hade en helt sinnessjukt astma när jag var liten. men den har jag inte känt av sen dess, förutom två gånger. när jag grät så mycket att den framkallades, och jag fick inhalera sådana dära grejer (vet inte ens vad de heter, hehe). ena gången var när min mormor dog. andra gången var när jag hörde Paris tal. det säger nog ganska mycket om hur sorgligt och lätt att ta till sig som det faktiskt var.

2009-12-20 @ 18:35:43
URL: http://rebeckasclose.blogg.se/
Postat av: Anonym

MENAR DU ATT ALLA SOM KÄNDE MJ ELLER HADE KONTAKT MED HONOM VISSTE ATT HAN INTE VAR DÖD DÅ ?

DÅ BORDE DE HAR KOMMIT UT FÖR DE KÄNNS INTE SOM ATT INGEN SKULLE BERÄTTA DE ?



SVAR TACK

2010-07-01 @ 04:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0