25 juni 2009 - del 1

Inlägget publicerat: 2009-12-16 Klockan: 04:01:27

25 juni 2009 - är en dag ingen någonsin kommer att glömma. Vad som än händer.
Att prata om den dagen är ett känsligt ämne för många fans,men jag tänkte ta och reda ut allt konstigt som hände. (Med viss hjälp från deathhoaxforumet såklart :) )

Jag kommer alltså att ta upp allt som hände och eftersom att jag pratar med väldigt många fans så vet jag att vissa tycker att det är jobbigt att läsa om, så jag varnar er redan nu.


"Whatever happened that day at the house, I didnt like it" - Joe Jackson

Whatever happened...?
Vi vet alla vad som hände, eller vi vet det tidningarna skriver. Men borde han som pappa inte vet exakt vad som hände?

Iallafall, då kör vi!

Inlägget kommer att vara delat i tre delar, första delen: i huset, andra delen: i ambulansen, tredje delen: på UCLA

I huset

Någon gång under förmiddagen den 25:e juni hittar Conrad Murray Michael i hans sovrum i det hyrda hemmet på 100 North Carolwood Drive i Holmby Hills. Han utför då CPR på sängen (Jag har sagt det förut och jag säger det igen, ALLA läkare och nästan alla andra på denna planet vet att CPR måste utföras på hårt underlag.) Efteråt har även Murrays advokat sagt att Murray hittade Michael med svag puls, och du utför inte CPR på någon med svag puls.

Iallafall, han väntar sedan i ca 45 minuter innan någon ringer 911. Till detta har han haft två anledningar
- Det fanns inga telefoner i huset
- Han visste inte adressen

Om det fanns telefoner eller inte, det vet väll egentligen ingen. Men det är bekräftat att Murray använde sin mobiltelefon under dessa 45 minuter. Så varför inte använda den och ringa 911?

Han visste inte adressen? Vilken enligt mig är totalt bullshit, han praktisk tagit bodde där, och körde ganska säkert dit väldigt ofta. Och om han nu inte visste, varför inte säga att det är Michael Jackson, det var inte direkt någon hemlighet vart han bodde.

En fråga som vi inte har några svar på alls är, vad hände under dessa 45 minuter?

Ifall, tillslut så ringer Michael Jacksons livvakt Tippy Alverez 911.



Varför lägger larmcentralen på innan ambulansen var framme? Det är inte tillåtet, de måste stanna i luren tills ambulansen anlänt till platsen. Och som ni ser, det finns 4 olika larmsamtal...

Vart har Tippy tagit vägen nu? Hans fru har gått ut och sagt, "Jag vet inte vart han är och jag vet inte när han kommer tillbaka." Han är ändå Michaels livvakt, så om Michael faktiskt lever, kan han vara med Michael?

Iallafall, ambulansen änländer till huset, tiden sedan Michael hittades är nu ca 1 timme. Så om Michael faktiskt hade väldigt låg puls eller till och med var död som det sägs av vissa så borde han alltså vara grå/blå. Mer om det och ambulansbilden senare

Del 2 och 3 imorgon :)

Kommentarer
Postat av: Rebbie

Ja, det stämmer ju, om man kollar nära. Åh, han är så söt på den första bilden :D

Det jag reagerade på på the curtain call var att han säger "this is it, this is it, this is it" osv osv och så hukar han sig ned och.. alltså, hur ska jag förklara haha. Shit. Han kör knytnäven fram och tillbaka, haha, duvet som man gör när man typ vunnit eller nåt? Hahahaha. Aaaah. Det tyckte jag inte var så Michaeligt.

2009-12-16 @ 16:41:58
URL: http://rebeckasclose.blogg.se/
Postat av: Rebbie

Jaa :O Och visst verkar det lite som att brorsorna inte beter sig riktigt som vanligt heller? Det är något lurt!

2009-12-16 @ 17:02:20
URL: http://rebeckasclose.blogg.se/
Postat av: Benny

Nog är det skumt alltid. Ska läsa igenom de andra delarna senare. ;)

2009-12-16 @ 21:14:39
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0